Care sunt principalele cauze ale defectării turbinei?

377
Care sunt principalele cauze ale defectării turbinei?

Turbinele au fost proiectate în urmă cu zeci de ani special pentru a oferi mai multă putere motorului, fără a folosi mai mult combustibil. Acest lucru este extraordinar de avantajos mai ales pentru mașinile puternice cu motoare mari. 

Cu toate acestea, turbinele nu sunt perfecte, ci, ca oricare alte componente, se mai defectează sau chiar cedează de tot. Desigur, le poți schimba, dar poți și să previi defecțiunile dacă știi care sunt principalele cauze produc aceste daune.  

  • Lipsa uleiului de motor sau neschimbarea lui la timp

Uleiul are rolul de a lubrifia și de a proteja piesele mobile ale motorului. Dar știai că ajută și la protejarea și buna funcționare a turbinei? Aceasta are la bază un sistem complex din mai multe piese iar rotorul turbinei se învârte cu o viteză foarte mare. De aceea, are nevoie de un flux constant de ulei curat și în cantitate suficientă pentru a putea funcționa în parametrii optimi. 

Atunci când nu mai există ulei în instalație, piesele se freacă între ele și la început se erodează, apoi turbina cedează de tot. Într-un final, vei ajunge cu ea la un service de reparații turbine.

Apoi, dacă uleiul nu este schimbat periodic, după indicațiile mecanicului sau a producătorului, acesta se contaminează cu tot felul de reziduuri ce apar în timpul arderii. Din acest motiv devine din ce în ce mai vâscos, înfundă instalațiile și filtrele de ulei, iar apoi îngreunează funcționarea turbinei. 

  • Garnituri de etanșare, furtunuri și filtre deteriorate

Turbina are o serie de componente secundare precum garniturile, filtrele și furtunurile de aer și ulei care se deteriorează o dată la ceva timp. În mod normal, acestea se schimbă de către mecanicul auto atunci când se face o revizie generală a mașinii. 

Incidente neprevăzute pot apărea mereu și mai mulți factori interni pot duce la ruperea acestor componente. Astfel, dacă acestea se fisurează, uleiul se va scurge în întreg sistemul și va reduce eficiența turbinei la început. În timp, însă, turbina va face un efort mai mare pentru a se roti astfel încât să pompeze cantitatea de aer necesară motorului iar piesele vor ceda rând pe rând. Asta înseamnă uzură prematură. 

Pentru a preveni acest lucru, este foarte recomandat să înlocuiești filtrele de aer în mod regulat sau să urmați specificațiile producătorului.

  • Murdărie, resturi sau obiecte aspirate

Rolul turbinei este de a pompa mai multă putere în motor datorită rotorului și a pompei de aer. Cu siguranță știai că, pentru a face asta, turbina folosește, de fapt, gazele de eșapament produse în timp ce motorul rulează. 

Ei bine, în timpul acestor procese continue, turbina poate aspira murdărie și alți contaminanți dar și corpuri străine de pe carosabil. Acestea pot să scadă eficiența turbinei sau, mai rău, o pot deteriora. Vorbește cu mecanicul tău de posibilitatea montării unui filtru suplimentar pentru a preveni infiltrarea acestor elemente nedorite. 

  • Uzura naturală

Turbinele sunt proiectate și construite pentru a rezista mulți ani, dar, ca toate componentele auto, vor ceda în cele din urmă. În general, acestea pot funcționa fără probleme până la aproximativ 150.000 de kilometri, după care vor începe treptat să dea semne de uzură. 

Dacă vrei ca turbina să nu se defecteze prematur, este important să ai în vedere aceste cauze și să acorzi mai multă importanță întreținerii periodice a motorului. Schimbă uleiul în mod regulat pentru a preveni depunerile de carbon și nu uita de micile componente.